الگوریتم های سئو گوگل از ابتدا تا کنون
در این مقاله از سایت نشنال سافت به بررسی الگوریتم های گوگل مربوط به سئو می پردازیم.
الگوریتم های سئو گوگل از ابتدا تا کنون

در این مقاله از شرکت طراحی سایت نشنال سافت به بررسی الگوریتم های گوگل مربوط به سئو می پردازیم.

هنگامی که موتورهای جستجو برای اولین بار ایجاد شدند، خیلی زود بازاریابان توانستند راه هایی را پیدا کنند تا موتورهای جستجو را فریب دهند. در برخی مواقع این کار به سادگی گذاشتن تعدادی کد در سایت انجام می شد که به آن متا تگ کلمات کلیدی (meta keywords tag) می گفتند. این متا تگ به موتورهای جستجو می گفت که هر صفحه وب درباره چه موضوعی است.

مهندسان گوگل در درجه اول برای مرتبط ساختن هرچه بیشتر نتایج موتور جستجو تا جای ممکن روی کاربران تمرکز کردند. آن ها در تلاش برای یافتن راه هایی برای متوقف کردن مردم از تقلب و همچنین پیدا کردن روش های دیگری که توسط مردم استفاده می شد برای رساندن صفحات شان به بالای نتایج جستجو، بودند. در حال حاضر این الگوریتم های گوگل به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارند.

در گذشته، الگوریتم گوگل به ندرت تغییر می کرد. در صورتی که وب سایت شما در رتبه اول قرار داشت، وب سایت شما در این مکان باقی می ماند تا آپدیت بعدی از راه برسد و ممکن بود تا هفته ها یا ماه ها این اتفاق نیفتد. سپس به روز رسانی دیگری را ارائه می شد و همه چیز تغییر می کرد. بنابراین سایت ها در همان وضعیت می ماندند تا به روز رسانی بعدی اتفاق بیفتد.

هر الگوریتم برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد فرآیندی که ربات های گوگل بر اساس آن قادر به تجزیه و تحلیل سایت ها هستند.
الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت است که برای کاربر نمایش داده می شود.
خزنده (Crawler) موتور جستجوی گوگل همه اطلاعات و داده ها را جمع آوری کرده و ذخیره و نگهداری می نماید. الگوریتم های گوگل به شکل الگوریتم های ریاضی می باشند که محتویات و اطلاعات توسط آن ها طبقه بندی می شود تا زمانی که کاربر به این داده ها نیاز پیدا کند.
موتور جستجوگر گوگل برای آن که بتواند بهترین و مفیدترین نتایج مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر را نمایش دهد از الگوریتم های مختلفی جهت تحلیل سایت ها و مطالب آن ها و نمایش آن ها در فهرست جستجوهای خود استفاده می کند.

آشنایی با انواع الگوریتم های گوگل 
الگوریتم های گوگل به دو دسته تقسیم می شوند :

الگوریتم های اصلی که جز هسته اصلی گوگل هستند و بر اساس پارامترهایی، سایت های را رتبه بندی می کنند.

الگوریتم های جانبی که برای شناسایی سایت های spam و یا بهبود نتایج جستجو و بهینه سازی پرس و جوهای کاربران استفاده می شوند.

 

برخی از الگوریتم های دسته دوم عبارت اند از :

به زودی برای هر کدام از الگوریتم های معرفی شده، مقاله ای در وب سایت نشنال سافت منتشر خواهد شد.

در مقاله بعدی اولین الگوریتم گوگل به نام الگوریتم کافئین گوگل را معرفی خواهیم کرد.

یکی از خدمات نشنال سافت سئو و بهینه سازی وب سایت و بالا بردن رتبه وب سایت در موتور های جستجو می باشد.

شما می توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان سئو با شماره 021-26420097 تماس بگیرید و یا درخواست تماس خود را از طریق فرم تماس با ما ارسال نمائید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، بلوار آرش
0919 5305100 ارتباط با مشتریان