معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یکی از الگوریتم های سئو گوگل می باشد که در سال 2013 ارائه شد.
معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

در مقاله قبلی از شرکت طراحی سایت نشنال سافت، الگوریتم وام پرداخت روازنه گوگل را بررسی کردیم، حال الگوریتم دیگری به نام الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل را مطرح می کنیم.

یک سال قبل از انتشار الگوریتم Hummingbird، گوگل گراف دانش (knowledge graph) خود را راه اندازی کرد: این گراف، یک نمودار واقعی نیست، بلکه مجموعه ای از ویژگی های SERP (Search Engine Result Page) برای پاسخ سریع و دقیق به پرس و جوی کاربران در مورد افراد، مکان ها و چیزها است.

SERP حاوی نتایج استاندارد و لینک به وب سایت های مناسب است، اما همچنین شامل مجموعه ای غنی از داده های گراف دانش نیز هست.

جستجوی معنایی تلاش می کند تا نتایج SERP را فراتر از کلمات کلیدی نمایش دهد، در حالی که معنا و مفهوم را بیشتر در نظر گرفته است، حتی زمانی که کاربر بیانی ضمنی دارد.

به عنوان مثال، اگر یک کاربر واژه "هوا" را جستجو کند، احتمال بیشتری دارد که به دنبال یک پیش بینی برای منطقه خود باشد، نه توضیحی درباره علم و یا تاریخچه هواشناسی.

البته الگوریتم گوگل نمی تواند از آنچه من می خواهم کاملاً مطمئن باشد، بنابراین طیف وسیعی از نتایج را برای من نمایش می دهد. گوگل، پیش بینی محلی، یک پیوند به کانال آب و هوا، یک صفحه ویکی پدیا برای عبارت "آب و هوا" و برخی اطلاعات دیگر را ارائه می دهد. با این حال، داده های پیش بینی محلی آب و هوا در گراف دانش برجسته تر هستند.

تمرکز Hummingbird روی مطابقت زمینه پرس وجو با نتایج متکی بر هوش تکنولوژی گوگل است. (توانایی تجزیه و تحلیل)

یکی از اهداف اصلی الگوریتم Hummingbird این بود که جستجو معنایی را از یک مفهوم به واقعیت تبدیل کند و این که در نهایت تبدیل به استاندارد جستجو شود. این الگوریتم برخلاف الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن مبتنی بر مجازات نیست.

ظهور جستجوی صوتی، گوگل را مجبور به درک کامل زبان طبیعی کرد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تحولات در زمینه پردازش زبان طبیعی (فرآیندی که ماشین ها بتوانند به طور موثر گفتار انسانی را تفسیر کنند) تبدیل به یک نیروی محرکه در پیشرفت جستجوی معنایی خواهد شد.

پیشرفت هایی مانند جستجوی معناشناختی و به روزرسانی هایی مانند Hummingbird برای کارکرد مؤثر در دنیای زبان طبیعی طراحی شده است.

وب سایت هایی که پاسخ های صریح و معمولی را برای پرس و جوهای رایج عمومی شناسایی و منتشر می کنند، می توانند به عنوان منابع مربوط به موضوعات خاص انتخاب شوند. هنگامی که محتوای شما به عنوان قصد جستجوگر مطرح می شود، امکان دارد نه فقط به صورت محلی، بلکه در ویژگی SERP مانند یک جعبه پاسخ یا پنل دانش قرار گیرد. در نتایج جستجوی امروزه، خدمت مناسب در جهت مقصود جستجوگر باید در اولویت قرار گیرد و شما می خواهید از ترکیبی شامل: تعامل مستقیم با مخاطبان خود، تحقیقات کلید واژه و تحقیقات موضعی برای کمک به بهبود وب سایت خود استفاده کنید.

برای کسانی که به یاد می آورند روزهایی بود که جستجو اغلب نتایجی را نشان می داد که شما را به یک صفحه پر از لینک های بی فایده می برد، این یک قدم بزرگ در جهت خالص کردن آن است - جایی که می توانید کمی تحقیق انجام دهید و انواع حقایق فوق العاده را بدون نیاز به حفاری پیدا کنید.

Google Hummingbird باعث می شود جستجو سریع تر، آسان تر و بصری تر باشد.

Infographics، فیلم ها و حتی عناصر بصری ساده مانند نمودارها را می توانید به محتوای خود اضافه کنید. علاوه بر این، آن ها اغلب به راحتی قابل انعطاف هستند، می توانند ایده های بسیار پیچیده را به طور مؤثر نشان دهند.

در مقاله بعدی یکی دیگر از الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم گورخر گوگل را معرفی خواهیم کرد.

یکی از خدمات نشنال سافت سئو و بهینه سازی وب سایت و بالا بردن رتبه وب سایت در موتور های جستجو می باشد.

شما می توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان سئو با شماره 021-26420097 تماس بگیرید و یا درخواست تماس خود را از طریق فرم تماس با ما ارسال نمائید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، بلوار آرش
0919 5305100 ارتباط با مشتریان