معرفی الگوریتم دزد دریایی گوگل
الگوریتم دزد دریایی گوگل یکی از الگوریتم های سئو گوگل می باشد که در سال 2012 ارائه شد.
معرفی الگوریتم دزد دریایی گوگل

گوگل هر بار با دادن الگوریتمی جدید و آپدیت های آن تحول عظیمی در نتایج سرچ ایجاد می کند به طوری که امروزه برای داشتن سایتی که از لحاظ سئو بهینه باشد و در صفحه اول نتایج ظاهر شود هزینه های سنگین و کارهای فراوانی صورت می گیرد و به موضوع بسیار مهمی در دنیا تبدیل شده است.

شرکت طراحی وب سایت ما به شما پیشنهاد می کند که با خواندن مطالب الگوریتم ها و کسب اطلاعات بیشتر، طراحی وب سایت و سئو و بهینه سازی سایت خود را به ما واگذار کنید.

در مقاله قبلی از نشنال سافت، الگوریتم ساختار صفحه گوگل را بررسی کردیم.

حال الگوریتم دیگری به نام الگوریتم دزد دریایی گوگل را مطرح می کنیم.

دزدان دریایی Google یک فیلتر معرفی شده در سال 2012 است که برای جلوگیری از سایت هایی با گزارش نقض حق نسخه برداری (Copy Right) ارائه شده است، که از طریق سیستم DMCA (Digital Millennium Copyright Act)  گوگل ثبت شده است.

به روز رسانی دزدان دریایی برای سایت هایی که قوانین مربوط به حق کپی رایت را نقض می کنند، سخت گیری های بیشتری کرده است. این الگوریتم در مقابل دزدی دریایی آنلاین قرار می گیرد و قدرت سرویس های غیر قانونی آنلاین را محدود می کند.

به روز رسانی دزدان دریایی گوگل چه تأثیری داشته است؟ چیزی که تاکنون می دانیم:

1. وب سایت هایی که به روزرسانی های ضربتی داشته اند، حجم زیادی از گزارش های نقض کپی رایت را به دست آوردند.

2. به روز رسانی به مستحکم کردن DMCA کمک می کند.

قانون کپی رایت هزاره دیجیتال در اکتبر سال 1998 توسط بیل کلینتون، وضع شد. قانون آن را به عنوان یک جرم جنایی برای تولید و توزیع هر چیزی که توسط مدیریت حقوق دیجیتال (Digital Rights Management) محافظت می شود، محکوم می کند.

مدیریت حقوق دیجیتال فن آوری ای است که برای جلوگیری از سرقت محتوای دیجیتالی تلاش می کند. بنابراین، تلاش برای توزیع محتوایی که توسط حقوق دیجیتال محافظت می شود، جرمی جنایی است.

3. دزدی دریایی هنوز  خارج  از کنترل است.

4. گوگل تا به حال دو به روز رسانی دزدان دریایی داده است.

هدف از بروزرسانی این بود که وب سایت هایی را که تعداد زیادی اعلان حذف دارند، مجازات کند.

گوگل به عنوان بزرگترین فهرست اطلاعات جهان، شکایات زیادی را به همراه دارد. بسیاری از این شکایت ها باید قوانین کپی رایت را انجام دهند. قوانین حقوقی پیچیده هستند، اما ایده اصلی ساده است: اگر چیزی ایجاد کردید، نمی خواهید دیگران آن را بدون اجازه شما توزیع کنند.

5. به روز رسانی دزدان دریایی یک پیروزی برای رسانه ها و هنرمندان است.

دزدان دریایی به تولیدکنندگان محتوا مانند استودیوهای فیلم، انتشارات، نوازندگان و هنرمندان آسیب می زنند. هنگامی که محتوای غیرقانونی منتشر می کنند و تولیدکنندگان درآمدشان را از دست می دهند.

6. گرفتن یک صفحه حذف شده از فهرست مستندات معتبر

فقط دادگاه می تواند تصمیم بگیرد که آیا حق نسخه برداری نقض شده است یا خیر. گوگل نمی تواند تعیین کند آیا یک صفحه وب خاص، حق کپی رایت را نقض می کند یا خیر. بنابراین در حالی که این سیگنال جدید بر رتبه بندی بعضی از نتایج جستجو تاثیر می گذارد، گوگل هر صفحه ای را از نتایج جستجو حذف نخواهد کرد، مگر اینکه یک اخطار حذف معتبر از صاحب حقوق دریافت کنیم.

شما می توانید یک درخواست رسمی را با استفاده از ابزار Removing Content From Google ارسال کنید. هنگامی که یک درخواست وارد می شود، سیستم گوگل به طور خودکار آن را مدیریت می کند.

7. Google درباره دزدی دریایی جدی است.

آن ها با Paramount Pictures (استودیوی فیلم آمریکایی واقع در هالیوود) همکاری می کنند تا محبوبیت قانونی محتوا را ارتقا دهند. آن ها Content ID را برای صاحبان حق نسخه برداری برای مدیریت محتوا ایجاد کردند و کارهایی دیگر مشابه هم انجام شده است.

گوگل مسئول پیدا کردن تمام نقض های قانون کپی رایت نیست و همچنین دزدان دریایی راه هایی برای دزدی دوباره و بدست آوردن محتوای رایگان پیدا خواهند کرد.

8. الگوریتم شفاف نیست، اما فرآیند قانونی است.

اگر چه آنها می گویند که "شفافیت یک ارزش اساسی در گوگل است"، ولی نمی خواهند که چگونگی عملکرد دقیق الگوریتم دزد دریایی را فاش کنند.

درباره مسائل حقوقی شفاف هستند، آنها اعلامیه های قانونی خود را با پروژه Chilling Effects به اشتراک می گذارند.

Chilling Effects یک پایگاه داده عظیم است که توسط مرکز برکمن برای اینترنت و دانشگاه هاروارد تهیه شده است. آن ها فایل، فهرست و مطالعات دغدغه های محتوای اینترنت را جمع آوری می کنند اما اغلب درخواست های حذف را جمع می کنند. از آنجایی که گوگل بیشتر درخواست های حذف را دریافت می کند، درخواست های خود را با Chilling Effects به اشتراک می گذارد.

Chilling Effects با تمام این اطلاعات چه کار می کند؟

اغلب آن ها را مطالعه می کنند. آنها می خواهند بدانند چه کسانی اخطار ارسال می کنند، چرا ارسال می کنند و چه نتیجه ای می گیرند. این بیشتر از یک مرکز تأمین اطلاعات است که پس از آن توسط دانشکده های حقوق برای تحقیقات مورد استفاده قرار می گیرد.

در مقاله بعدی یکی دیگر از الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم وام پرداخت روزانه گوگل را معرفی خواهیم کرد.

یکی از خدمات نشنال سافت سئو و بهینه سازی وب سایت و بالا بردن رتبه وب سایت در موتور های جستجو می باشد.

شما می توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان سئو با شماره 021-26420097 تماس بگیرید و یا درخواست تماس خود را از طریق فرم تماس با ما ارسال نمائید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، بلوار آرش
0919 5305100 ارتباط با مشتریان